سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه روزی بیاید که در آن بر دانشم نیفزایم، پس در آمدن خورشید آن روز بر من خجسته مباد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
به وبلاگ بچه های سمل خوش اومدید
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» درمان سرطان با سایبر نایف

 

لطفا اطلاع رسانی کنید. در آشنایی چندانی با این تکنولوژی ندارند


درمان سرطان با سایبر نایف

مدت زمان زیادی نیست که جهان پزشکی روبات پیشرفته ایی را در اختیار دارد که میتواند تومور های سرطانی را بدون کمترین درد و خونریزی نابود کند . سایبر نایف یا چاقوی سایبری نامی است که بر روی پیشرفته ترین تکنولوژی جراحی رادیویی در جهان نهاده اند .

قبل از معرفی این تکنولوژی بهتر است ذکر شود که رادیو سرجری یا جراحی رادیویی کاملا با رادیوتراپی فرق میکند و در دو دسته کاملا متفاوت قرار دارند. رادیو سرجری قابلیتی کاملا شبیه جراحی واقعی دارد با این تفاوت که عمل جراحی به صورت بسته صورت میگیرد و تومور های سرطانی در نقاط مختلف بدن با دقتی بسیار بالا مورد حمله قرار گرفته و از آسیب به بافت های سالم خوداری میشود و بیمار بعد از پایان جراحی رادیویی میتواند به زندگی عادی خود ادامه دهد .

 

با وجود اینکه در بیش از 17 کشور جهان و 150 مرکز فوق تخصصی سرطان از این تکنولوژی برای درمان انواع تومورهای سرطانی استفاده میشود اما در ایران پزشکان آشنایی چندانی با این تکنولوژی ندارند.



سایبرنایف همکنون تنها روباتی است که قابلیت شگفت انگیزی در درمان تومورهای بسیار حساس از جمله  مغز ، نخاغ و ستون فقرات ، پانکراس ، پروستات ، ریه و ... دارد .

نکته قابل توجه در اینجاست که طی مراحل ساخت این روبات، دانشگاه استفورد از شرکت بی ام و برای ساخت بازوی روباتیک این دستگاه کمک گرفت تا بتواند پرتوهای انرژی پر قدرت را از جهات مختلف به محل دقیق تومور ارسال کند.

 

 با این تکنولوژی همکنون بسیاری از تومور های سرطانی که هیچ گاه امید درمانی برای آنها وجود نداشته  قابلیت درمان پیدا کرده است و قطعا جایگزین بسیار مناسب تری برای عمل های جراحی باز است . همچنین در بسیاری از انواع سرطان ،تومور در نقطه ایی همانند ساقه مغزواقع است که دست جراح به آن نمیرسد و حال آنکه با سایبرنایف اینگونه تومورها قابل درمان میباشند


سایبرنایف چگونه عمل میکند ؟

از بیمار دو روز قبل از آغاز درمان با سایبرنایف ام آر آی تهیه میشود و اطلاعات مربوطه به سیستم کامپیوتری سایبرنایف داده میشود . در این مرحله توسط متخصصین در بخش فیزیک پزشکی برنامه ریزی جهت نابود سازی تومور سرطانی صورت میگیرد . این مرحله بسته به شکل و نوع تومور حدود 24 ساعت زمان میبرد .

 لازم به ذکر است اتاقی که روبات سایبرنایف در آن قرار دارد دارای دیواره های مخصوص سربی  و همچنین تقریبا سرد است که به بیمارتوصیه میشود لباس کافی همراه داشته باشد  .



در این قسمت  بیمار به اتاق سایبرنایف منتقل شده و میتواند در حالی که به آرامی بر روی تخت درازکشیده و موسیقی گوش میدهد مورد جراحی بدون درد قرار بگیرد و تنها نظاره گر حرکت روبات در اطراف تومور سرطانی باشد  . روبات سایبرنایف بسته به نوع تومور از صدها جهت مختلف و با قدرت بسیار بالا تومور را هدف قرار میدهد بدون اینکه به بافتهای سالم صدمه ایی وارد کند .


سایبرنایف همچنین قابلیت ردیابی همزمان را داراست بدین معنی که با حرکت بیمار از کار می ایستد و همچنین برای درمان تومور ریه، خود را با تنفس بیمار هماهنگ میکند و دیگر بیمار نیازی به نگه داشتن نفس خود ندارد . .

بسته به نوع تومور و میزان پیشرفتگی آن  بین 3 تا 10 جلسه برای درمان تومور زمان نیاز است که میتواند در روزهای متوالی انجام گردد .


مراکز مجهز به سایبرنایف :

همکنون بسیاری از مراکز پیشرفته درمان سرطان در دنیا به سایبرنایف مجهز است که البته بسیاری از آنها در آمریکا و اروپا پراکنده میباشد . بیمارستان فوق تخصصی سرطان بیکن در مالزی با سرمایه گذاری بسیار خوبی این دستگاه پیشرفته را که حدودا ده میلیارد تومان قیمت دارد خریداری کرده و امکانات خوبی نیز برای بیماران فارسی زبان خود در نظر گرفته همچنین قیمت هایی که برای درمان با سایبرنایف تعیین شده به نسبت دیگر کشورهای دنیا مناسب تر است .



بیماران میتوانند از طریق آدرس وبسایت این بیمارستان

http:/Persian.beaconhospital.com.my

یا با کارمند فارسی زبان بیمارستان به شماره تلفن 0060129767342 تماس بگیرند و مدارک خود را جهت برسی ارسال کنند

وقتی به تجهیزات پیشرفته بیمارستان بیکن نگاهی میاندازیم میتوان گفت که تمامی تجهیزات درمان و تشخیصی سرطان از جمله پت اسکن که میتواند سرطان را در مراحل بسیار اولیه شناسایی کند در این بیمارستان وجود دارد که جای این دستگاه ها و چنین بیمارستان پیشرفته ایی در ایران خالیست.

اطلاعات کامل درباره سایبر نایف و تجربه دیگر بیماران در استفاده از این تکنولوژی : http://www.cyberknife.com



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رسول شجاعی فرد ( جمعه 90/6/11 :: ساعت 7:26 عصر )
»» ابتکارات نظامی شهید چمران در 8 سال جنگ ایران و عراق

  

ماهنامه همشهری پایداری به مناسبت سی امین سالگرد عروج شهید دکتر مصطفی چمران دستاوردها و طرحهای ابتکاری این شهید بزرگوار را برای نخستین بار همراه با چاپ عکسهای مربوطه معرفی کرد.

شهید چمران در سالهای جنگ و تحریم با کمترین امکانات دستاوردهای بزرگی همچون طراحی و ساخت زیردریایی و... را به نام خود ثبت کرد که الگویی برای ما در سال جهاد اقتصادی است.

کاظم زبرجدی مسؤول اسلحه و مهمات ستاد جنگهای نامنظم که در حال حاضر مدیر اجرایی بنیاد شهید مصطفی چمران است این اطلاعات را در اختیار خبرنگار همشهری پایداری قرار داد.

از پروژه زیردریایی شروع کنیم؟

 «پروژه زیردریایی، یکی از طرحهای شهید چمران در دوران دفاع مقدس بود. طرح زیردریایی جهت انهدام و شناسایی منطقه برای نخستین بار توسط دکتر چمران مطرح شد و هدف از اجرای این طرح این بود که با پیاده کردن نیرو میتوانستیم سنگرهای عراق را از طریق آب منهدم کنیم.  این طرح با شهادت دکتر چمران به کندی پیش رفت تا اینکه در سال 68 جزو نخستین افرادی بودیم که توسط این زیردریایی به عمق خلیج فارس رفتیم.»

درباره مشخصات زیردریایی بیشتر توضیح می فرمایید؟

 این زیردریایی که از شاخصترین دستاوردهای شهید چمران بود سرعتی بالغ بر 28 گره دریایی، ظرفیت سه سرنشین و عمق قوس 100 متر از جنس فولاد داشت که چهار موتور وزن 16 تنی آن را به پیش می برد.

کمی هم در مورد طرح کانال چمران که خودتان معرفی کردید بگوئید.

«اجرای موفقیت آمیز طرح «کانال چمران» پروژه موفقی بود که توسط شهید چمران به اجرا درآمد چراکه این کانال باعث میشد تا نیروهای عراقی نتوانند به سمت جلو پیشروی کنند و تدبیر دکتر چمران، هدایت آب به سمت عراقیها و انهدام سدهای خاکی دشمن بود.

پس از کندن خندق و اجرای طرح، شهید چمران پروژه زمینگیر کردن عراقیها را مطرح کرد و با هدایت آب به داخل کانال باعث شد تا عراقیها تا جایی که زیر پای آنها آب میرفت عقب بروند.  عراقیها با زدن خاکریز توانستند پیشروی آب را مهار کنند اما طرحی دیگر به ذهن شهید چمران خطور کرد و آن این بود که سدهای به وجود آمده توسط عراقیها را که برای جلوگیری از پیشروی آب زده بودند و پر از آب شده بود منفجر کنیم.
با فراهم کردن چند تیوپ ماشین موفق شدیم آنها را نزدیک سدهای عراق به هم وصل کنیم و با قدرت چاشنیهای موجود بر روی لاستیکها، آنها را منفجر کنیم و با انفجار این چاشنیها دهانه آب زیادتر میشد و عراقیها به ناچار عقبتر میرفتند. اجرای موفق این طرح باعث شد اهواز و مناطق حاشیهای آن از خطر سقوط نجات پیدا کند و موقعیت آن تثبیت شود.

شهید چمران چه امکاناتی در اختیار داشتند که به فکر ساخت پل یا خودرو و با شرایط خاص می افتادند؟

امکانات؟ اصلا نمیشناختیمش. تفکرات شهید چمران با ابزار اراده او ساخته میشد نه امکانات. به عنوان نمونه ساخت نخستین «پل یونولیت» از دیگر تفکرات شهید چمران بود که موفق شدیم سیر تکاملی آن را در عملیاتهای مختلف اجرا کنیم.
از نکات برجسته این پل آن بود که اگر ترکش به آن برخورد میکرد همچنان در سطح آب شناور باقی میماند.

طرح خودرو مخصوص حرکت در رملهای شنی و نفربر در منطقهای که حتی آدم هم  نمیتوانست در آن قدم بردارد توسط شهید چمران کلید خورد و پس از شهادت این شهید بزرگوار این طرح و طرحهای دیگر به خصوص زیردریایی به قوت خود ادامه یافت و تکمیل شد ولی مهم خودباوری بود که این شهید بزرگوار در جان رزمندگان، مهندسان و دیگر افراد برای دستیابی به موفقیتها برای کشور با وجود تمام مشکلات ایجاد میکرد. روحش شاد.

علیرضا رمضانپور











نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رسول شجاعی فرد ( جمعه 90/6/11 :: ساعت 7:19 عصر )
»» توصیه های پزشکی که تا به حال نشنیدید!

 

 

1- وقتی سیب زمینی را بصورت پخته از آتیش بیرون می آورید ظرف یک ساعت در معده هضم خواهد شد.
سیب زمینی آب پز ظرف 4 ساعت هضم می شود و سیب زمینی سرخ کرده ظرف 12 ساعت نصفش هضم و نصفش از طریق معده اخراج خواهد شد.

این رو گفتم برای پدر مادرهایی که به بچه بیچاره چیپس می دهند و شب طفل بیچاره موقع خواب باید صد دفعه این پهلو و آن پهلو شود تا در آخر سم حاصل از این چیپس جذب بدنش شود.

www.sohagroup.com

2- کسانی هم که سراغ من می آیند و اعلام می کنند: چرا میگید پفک سمی است؟

جهت اطلاع کافی است پفک را با آب خیس کنید و با شصت دستتان آن را به سرامیک آشپزخانه بچسبانید. بعد از 8 ساعت عمرا” بتونید این پفک خشک شده را از دیوار بکنید. باید کلی کاردک و چاقو بزنید تا کنده شود. حالا حساب کنید این پفک با بزاق چسبنده خیس می شود و وارد دیواره معده می شود….


3- یک روش هم برای کسانی که مدعی هستند سیستم گوارش و جذب آنها هیچ مشکلی ندارد:

یک حبه سیر را بطور کامل بدون جویدن و خورد شدن قورت داده اگر قبل از 24 ساعت از بدن خارج شد بدن سالم است زیرا در این مدت هیچ میکروبی در بدن نمی تواند رشد کند. و اگر طولانی تر شد دچار یبوست (محل رشد میکروب )بوده و بیمارید.


4- قدیم ندیما دستشوئی ما ایرانی ها (اون موقع بهش میگفتند خلاء) یک گوشه در دورترین نقطه حیاط بود که بابابزرگ و مامان بزرگای ما وقتی می خواستند بروند داخل مستراح یک دستمال به سرشون می بستند .

اون موقع دلیل این کار این بود که بخارات ناشی از ادرار (شامل اسید اوریک و فسفریک و..) روی پوست سر و موهای سر و بالطبع سلامتی تاثیر فزاینده ائی داشت و یکی از عوامل ریزش مو بود…در ضمن مثل الان اینطوری نبود که بروند مستراح و 6 ساعت بنشینند راجع به مسائل روزمره تفکر کنند.

الان مستراح ما ایرانی ها صااااف اومده وسط هال و اتاق پذیرائی و تازه بین سنگ توالت و محل شستن دست هیچ دری هم وجود نداره ..به دلیل مشکلات تغذیه ما ایرانی ها مجبوریم حداقل 10 دقیقه اونجا بساط پهن کنیم و خانم خونه هم یک حوله انداخته روی جا حوله ائی در دستشوئی و خبر نداره این حوله چه نقشی در جذب بخارات سمی ادرار و مدفوع دارد و آقای بیچاره هم بعد از شستن صورت اون حوله را میماله توی صورتش و فاتحه مع الصلوات. (یعنی آخر آلودگی)
این موضوع را من با محلول تنتورید و.. امتحان کردم و حوله حاوی این بخارات را داخل آن قرار دادم و دیدم ظرف چند دقیقه این محلول حاوی انواع اسیدهای باز شده است. خلاصه اینکه یکی از عوامل ریزش مو و بیماری های ما ایرانی ها همین بخارات ناشی از ادرار در توالت های ماست.
 

www.sohagroup.com

برای حل این موضوع:
اول حوله را خارج از توالت و روی جای مخصوص قرار دهید. دوم:
روی سنگ پا کمی سرکه ریخته و هفته ائی یک دفعه این سنگ پا را به مدت 4 ساعت در کنار سنگ توالت قرار بدهید.در ضمن قرار دادن سنگ نمک هم عامل جذب این بخارات سمی خواهد بود.


5- بعد از تمام این حرفها می خواهم یک نسخه سحر آمیز به کسانی بدهم که از ضعف اعصاب و سوزش و تپش قلب رنج می برند…تا یک موضوعی پیش میاد زود قاطی می کنند و عصبانی می شوند.

یک سیب خنک(یخچالی) را رنده کنید + داخل این پالودهء سیب یک قاشق چایخوری تخم بادرنجبویه (فرنجمشک) اضافه کنید + یک استکان عرق بهار نارنج + یک استکان عرق بیدمشک اضافه کنید. یک قاشق قبل از خواب صبح یا ظهر و شب میل کنید.

این مجموعه سحرآمیز اعصاب را آرام می کند و قلب را از سوزش و تشنج باز می دارد و خواب آرامی در پی خواهد داشت.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رسول شجاعی فرد ( جمعه 90/6/11 :: ساعت 7:16 عصر )
»» عکس های دیدنی

\



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رسول شجاعی فرد ( جمعه 90/6/11 :: ساعت 7:14 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انفجار شهاب سنگ با موشک روسی/ تصاویر
دروغ بزرگ بی بی سی برملا شد
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 20
>> مجموع بازدیدها: 150861
» درباره من

به وبلاگ بچه های سمل خوش اومدید

» پیوندهای روزانه

اداره کل هواشناسی استان بوشهر [4]
سایت خبری تابناک
منطقه ویژه اقتصادی عسلویه "حتما ثبت نام کنید" [12]
بانک صوت و فیلم مذهبی [5]
پخش زنده مکانهای مذهبی [4]
سایت خبری ایران و جهان [1]
پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت العظمی مکارم شیرازی [22]
سایت نیاز روز [12]
ورود به وب سایت روستای گلنگون [59]
ترفندهای کامپیوتری [12]
[آرشیو(10)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
10غذا برای تقویت هوش . 20 واقعیت جالب درباره مغز . 22بهمن . 8 عادت بد که بعد از ازدواج باید ترک کنید! . magnon.parsiblog.com : منبع . از کجا بفهمیم کسی دارد دروغ می‌گوید؟ . ازدواج.تبیان.قبل از ازدواج.سوالات خواستگاری.خواستگاری . برای کسانی که میخوان در مطالعه تمرکز داشته باشن. . بی بی سی . ترفند . تمام انسانها دارای GPS هستند . خدا.وجود خدا.اثبات وجود خدا . خطاهای مودم . خوراکیهایی که برای تقویت چشم مفید هستند . داروهای گیاهی مفید . درخت شگفت انگیز قلمرو حیوانات منبع:/www.pix2pix.org . دروغ بی بی سی . دریاب . راز موفقیت . راهپیمایی . سمل . سمل.دیزاشکن.سد . شعر جالبیه . شعر عاشقانه . شعر.زیبا . شهرام همایون . شیعه و سنی . عکسهای تاریخی ایران . عکس های زیبا از طبیعت ایران . قرآن . قرب الهی . مرجع تقلید.دلایل قرآنی مرجع تقلید . معجزه های قرآن . معزجات قرآنی . منع گفته های ناب:http://www.atregoleyas.com/ . منم آن گمراه گناهکار و..... . مهدی(عج).شعر امام زمان . هفت نظریه علمی که می تواند پایان جهان را پیش بینی کند! . وحدت . ولایت فقیه .
» آرشیو مطالب
آبان 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 89
مرداد 89
مهر 89
آذر 89
بهمن 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
شهریور 91
دی 90
بهمن 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
.: شهر عشق :.
عکس های عاشقانه
عدالت جویان نسل بیدار
شش گوشه
دکتر علی حاجی ستوده
تبادل لینک رایگان9رنگ
یه دنیا یه سمل
یه بوشهر یه سمل
سمل ، دیار عاشقان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان







» طراح قالب