سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرچه شمردنى است به سر رسد و هر چه چشم داشتنى است در رسد . [نهج البلاغه]
به وبلاگ بچه های سمل خوش اومدید
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» دروغ بزرگ بی بی سی برملا شد

دروغ بزرگ بی بی سی برملا شد
این دروغ است... این هیأت امناء منتخب دربار سلطنتی انگلستان است و اعضای آن توسط شخص ملکه و به سفارش دولت انتخاب می شوند.

جام سیاسی: "شهرام همایون" مدیر شبکه سلطنت طلب "کانال یک" پس از مدتی سکوت و عقب نشینی حملات و افشاگری های خود علیه شبکه "بی بی سی" را از سر گرفت.


شهرام همایون با اشاره به اینکه بی بی سی همواره به دنبال این است که وانمود کند که مستقل است گفت: «خانم ها و آقایان این دروغ است که بی بی سی یک سازمان مستقل است. این بخشی از تلاش کشورهای استعمارگر می باشد برای اینکه بتوانند به کارهای خود مشروعیت بدهند تا با این کار بتوانند ذهنیت شما را در اختیار بگیرند.»

 

وی در ادامه از نقش دربار سلطنتی انگلیس در اداره و ساماندهی سازمان بی بی سی پرده برداشته و افزود: «مالکیت بی بی سی متعلق به مرکزی است که نحوه اداره آن از طریق فرمان سلطنتی برای هر دوره 10 ساله مشخص می شود. این قانون بی بی سی است که هر 10 سال یکبار نحوه اداره آن از سوی دربار سلطنتی انگلستان تعیین می شود.»

 

 


شهرام همایون همچنین با اشاره به اینکه "بودجه بی بی سی مستقیما از سوی دولت انگلیس تأمین می شود اما آنها مدعی هستند که مردم انگلیس تامین کننده این بودجه هستند" گفت: «بی بی سی برای تامین هزینه های خود قبلا مستقیما از وزارت خارجه انگلستان بودجه دریافت می کرد اما بعدا آمدند یک کلکی زدند و گفتند طبق قراردادی که بین بی بی سی با "وزارت کشور" انگلستان منعقد شده است این وزارتخانه موظف است با جمع آوری "آبونه" از مردم بودجه بی بی سی را تأمین نماید. این یعنی چی؟ این"آبونه ها" پس از آنکه به وسیله وزارت کشور از مردم گرفته شد جزء منابع مالی دولت به حساب می آید و وقتی دولت آنرا به بی بی سی می دهد در واقع از بودجه دولتی این هزینه ها پرداخت نموده است.»


این سلطنت طلب همچنین به نحوه مدیریت بنگاه سخن پراکنی بی بی سی اشاره کرده می افزاید: «طبق آخرین فرمان سلطنتی در سال 2007، فعالیت بی بی سی توسط یک هیئت امناء مورد نظارت قرار می گیرد که وظیفه آن تأمین استراتژی های سازمان بی بی سی و ارزیابی فعالیت های هیئت مدیره، انتصاب مدیر عامل بی بی سی و... است.  مردم آنها به شما می گویند بی بی سی مستقل است چون توسط هیئت امنائی نظارت می شود که ربطی به دولت ندارد. این دروغ است این هئیت امناء منتخب دربار سلطنتی انگلستان است و اعضای آن توسط شخص ملکه و به سفارش دولت انتخاب می شود.

 

 


مدیر شبکه سلطنت طلب کانال یک در خصوص اختیارات بی بی سی افزود: «بی بی سی در 18 اکتبر 1922 با نام شرکت سخن پراکن بریتانیا با مسئولیت محدود بنا گذاشته شد و به عنوان بنگاه سخن پراکنی بریتانیا با دریافت پروانه سلطنتی تبدیل به یک شرکت دولتی شد.
بی بی سی هم اکنون یک بنگاه دولتی نیمه مختار است. معنی نیمه مختار این نیست که بی بی سی یک سازمان مستقل است بلکه باید ببینیم بی بی سی در کدام بخش اختیار دارد و در کدام بخش بی اختیار است.


بی بی سی اختیار دارد یک آدمی را سر کار بیارد و یا آدمی را از کار برکنار کند کارکنان بی بی سی آلت دست وزارت خارجه انگلیس هستند. عباس دهقان از نخستین گزارشگران رادیو بی بی سی درباره فعالیت خود می گوید ما دقیقا همان چیزی را می خواندیم که به ما داده شده بود برنامه سازان بی بی سی حق نداشتند چیزی را تغییر دهند. دو انگلیسی زبان در کنار ما بودند که برکار ما نظارت می کردند آنها به فارسی سخن می گفتند و به دقت حرف های ما را گوش می دادند.
اما آنچه در اختیار بی بی سی نیست این است که تعیین استراتژی های این سازمان در اختیار بی بی سی نیست بلکه در اختیار دولت انگلستان می باشد است.»


وی یاد آور شد: «بی بی سی دو بخش دارد بخش داخلی و بخش خارجی. منظور از بخش داخلی بی بی سی یعنی اینکه بی بی سی سازمانی است که در داخل انگلستان هم شبکه هایی برای پخش برنامه دارد که بودجه این بخش از طریق وزارت کشور تأمین می گردد. اما بودجه بخش خارجی بی بی سی که شامل بی بی سی فارسی هم می شود بر عهده وزارت امورخارجه انگلستان است. مردم فریب اینها را نخورید امروز که من دارم با شما صحبت می کنم بودجه بی بی سی فارسی مستقیما از وزارت خارجه انگلستان تأمین می شود.بودجه سالیانه سازمان بی بی سی بالغ بر 4 میلیارد و سیصد میلیون پوند است یعنی معادل 7 میلیارد دلار.»

 

 

 

شهرام همایون که پیشتر نیز به خاطر افشاگری های خود از سوی "صادق صبا"، مدیر بخش فارسی بی بی سی تهدید به افشاگری شد، در ادامه با دزد خواندن بی بی سی گفت: «وقتی یک بچه دزدی می خواهد بچه ای را بدزد یکدفعه که این کار را نمی کند، بلکه اول به او شکلاتی می دهد بعد می گوید بیا بریم مغازه تا برایت بستنی بخرم و... با این ترفند بچه را می دزدد. بی بی سی هم با ایجاد یک سازمان خبری قدرتمند با برنامه های خود شکلات هایی به مردم می دهد که 20 میلیون دلار در سال هزینه آن است تا با این وسیله نظر مخاطبان را به خود جلب نماید و در بزنگاه از آنها به نفع خود استفاده نماید.»


وی تاکید کرد: «مردم اگر به خود نیایید بی بی سی آن خواهد کرد که در طول صد سال گذشته در به دست آوردن آن ناکام بوده است. بی بی سی و دولت انگلیس به دنبال دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی با هدف تجزیه ایران هستند.»


شهرام همایون در ادامه به مجموع اهداف و محور های برنامه های بخش فارسی رادیو بی بی سی در ایام اشغال ایران در شهرور 1320 اشاره  کرده  که به شرح زیر است:


1. شایعه سازی علیه رضا شاه و تقویت آن با مستندات تاریخی
2. مشروعیت بخشیدن به اشغال ایران
3. شکل دهی افکار عمومی ایرانیان  در خصوص منافع متفقین و ایجاد نگاه مثبت نسبت به آنها
4. شکستن مقاومت مردم ایران در مقابل اشغلگران
5. طرح حکومت دموکراسی مبتنی بر قانون اساسی برای فریب افکار عمومی


وی در ادامه همچنین به اهداف کاربردی و عملکرد بی بی سی فارسی در سال های پس از جنگ جهانی دوم تا کنون اشاره کرد که به شرح زیر است:


1.نقش اطلاعاتی در تمامی بحران ها و رویدادهای سیاسی ایران
2.ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در ایران
3.تبدیل شدن به منابع خبری برای ایرانیان در بحران های سیاسی یا اجتماعی
4.تلاش برای نشان دادن خود به عنوان رسانه های بی طرف در رویدادهای ایران در حوزه های مختلف
5.تلاش برای جذب مخاطبان تحصیل کرده ایران بویژه جوانان

 

منبع:http://www.jamnews.ir



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رسول شجاعی فرد ( شنبه 91/11/28 :: ساعت 4:36 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انفجار شهاب سنگ با موشک روسی/ تصاویر
دروغ بزرگ بی بی سی برملا شد
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 150665
» درباره من

به وبلاگ بچه های سمل خوش اومدید

» پیوندهای روزانه

اداره کل هواشناسی استان بوشهر [4]
سایت خبری تابناک
منطقه ویژه اقتصادی عسلویه "حتما ثبت نام کنید" [12]
بانک صوت و فیلم مذهبی [5]
پخش زنده مکانهای مذهبی [4]
سایت خبری ایران و جهان [1]
پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت العظمی مکارم شیرازی [22]
سایت نیاز روز [12]
ورود به وب سایت روستای گلنگون [59]
ترفندهای کامپیوتری [12]
[آرشیو(10)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
10غذا برای تقویت هوش . 20 واقعیت جالب درباره مغز . 22بهمن . 8 عادت بد که بعد از ازدواج باید ترک کنید! . magnon.parsiblog.com : منبع . از کجا بفهمیم کسی دارد دروغ می‌گوید؟ . ازدواج.تبیان.قبل از ازدواج.سوالات خواستگاری.خواستگاری . برای کسانی که میخوان در مطالعه تمرکز داشته باشن. . بی بی سی . ترفند . تمام انسانها دارای GPS هستند . خدا.وجود خدا.اثبات وجود خدا . خطاهای مودم . خوراکیهایی که برای تقویت چشم مفید هستند . داروهای گیاهی مفید . درخت شگفت انگیز قلمرو حیوانات منبع:/www.pix2pix.org . دروغ بی بی سی . دریاب . راز موفقیت . راهپیمایی . سمل . سمل.دیزاشکن.سد . شعر جالبیه . شعر عاشقانه . شعر.زیبا . شهرام همایون . شیعه و سنی . عکسهای تاریخی ایران . عکس های زیبا از طبیعت ایران . قرآن . قرب الهی . مرجع تقلید.دلایل قرآنی مرجع تقلید . معجزه های قرآن . معزجات قرآنی . منع گفته های ناب:http://www.atregoleyas.com/ . منم آن گمراه گناهکار و..... . مهدی(عج).شعر امام زمان . هفت نظریه علمی که می تواند پایان جهان را پیش بینی کند! . وحدت . ولایت فقیه .
» آرشیو مطالب
آبان 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 89
مرداد 89
مهر 89
آذر 89
بهمن 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
شهریور 91
دی 90
بهمن 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
.: شهر عشق :.
عکس های عاشقانه
عدالت جویان نسل بیدار
شش گوشه
دکتر علی حاجی ستوده
تبادل لینک رایگان9رنگ
یه دنیا یه سمل
یه بوشهر یه سمل
سمل ، دیار عاشقان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان







» طراح قالب