سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند متعال، کسی است که کار بد مؤمن را سرمشق قرار می دهد؛ امّا کار نیکش راسرمشق قرار نمی دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
به وبلاگ بچه های سمل خوش اومدید
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» یک ازدواج موفق

حلقه ازدواج - حلقه نامزدی - مدل حلقه نامزدی - مدل حلقه - مدل حلقه ازدواج - نامزدی - ازدواج

یک ازدواج موفق

حلقه ازدواج - حلقه نامزدی - مدل حلقه نامزدی - مدل حلقه - مدل حلقه ازدواج - نامزدی - ازدواج



می‌گویند ازدواج یک ریسک است. یک ریسک بزرگ در زندگی که همه آدم‌ها به آن تن می‌دهند، اما چرا برخی از ازدواج خود راضی و برخی ناراضی‌اند؟ این سوال، موضوعی بسیار حساس و بحث برانگیز است. پاسخ‌های بسیاری به این سوال داده شده که نتیجه‌گیری برای رسیدن به یک فرمول منطقی را مشکل کرده است. برخی ازدواج‌ها به بن‌بست می‌رسند در حالی‌که واقعا هیچ دلیلی برای این شکست وجود ندارد و در عین حال برخی ازدواج‌ها دوام پیدا می‌کنند در حالی‌که دلایل بسیاری برای شکست آنها وجود دارد. پس بسختی می‌توان یک تئوری ثابت برای دلیل تداوم یا شکست در ازدواج پیدا کرد.

چرا فرد باید ازدواج کند؟

هنگامی‌که تصمیم به ازدواج می‌گیرید یا تحت فشار اطرافیان مجبور با ازدواج می‌شوید و البته خواستگار خوبی هم دارید، باید این سوال را از خود بپرسید، چرا می‌خواهید ازدواج کنید؟ اگر پاسخ شما این بود که نیاز به یک همراه دارید، از خود بپرسید، آیا می‌توانید با عیب‌ها و کاستی‌های یک آدم دیگر، که در همه چیز با شما شریک خواهد شد کنار بیایید؟ آیا می‌توانید با این حقیقت کنار بیایید که شاید همسر آینده‌تان مانند شما نباشد و اولویت‌های او در زندگی با اولویت‌های شما در زندگی تفاوت داشته باشد؟ متاسفانه بیشتر افراد قبل از آن‌که حتی این سوالات به ذهنشان خطور کند وارد ماجرای ازدواج می‌شوند. شما بهتر است قبل از این که فرد دیگری را وارد دنیای خود کنید پاسخ منطقی به این سوالات بدهید.

چه موقع افراد از هم جدا می‌شوند؟

این نکته توسط محققان کشف شده که در بیشتر ازدواج‌هایی که به بن بست می‌رسد، مشکل از لحظه ملاقات زن و مرد به وجود می‌آید که مربوط به پیش از ازدواج می‌شود و البته مربوط به قصور در انتخاب فرد مناسب یا درک تفاوت‌های اساسی بین دو انسان است. در مرحله اولیه افراد به حدی جذب ظاهر طرف مقابل می‌شوند که سرشت درونی او را نادیده می‌گیرند. آنها این نکته را فراموش می‌کنند یا نمی‌دانند که وقتی یک زن و مرد در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند تنها 10 در صد از رابطه بستگی به روابط فیزیکی دارد و بقیه مربوط به طرز فکر دو طرف و عکس‌العمل آنها در شرایط مختلف است و ازدواج‌هایی وجود دارد که در آنها بر سر مسائل جزیی جنگ‌های وحشتناکی به وجود می‌آید و در مقابل ازدواج‌های شادی وجود دارد که با این که تمام تصمیمات و امور مالی به عهده یکی از زوجین است باز هم هر دو خوشحال هستند. نکته این است که در این نوع ازدواج‌ها فردی که همه امور به دست اوست احساس نمی‌کند حاکم مطلق خانه است و روح و جان و مال طرف مقابل از آن اوست و علاوه بر این طرف مقابل احترام زیادی برای همسرش قائل است. این افراد به نحو احسن معنی کلمه وظیفه و احساس مسوولیت را درک کرده‌اند.

دلایل متداول پشت پرده ازدواج‌های ناموفق

انتظارات پیچیده، اعمال زور بیش از حد برای اثبات درستی گفته‌ها و کارها و فقدان درک متقابل اغلب منجر به بروز چنان زخم‌های عمیقی در رابطه می‌شود که هیچ مرحم عشقی و دلسوزی نمی‌تواند آنها را بهبود ببخشد. فقط زخم‌ها بیشتر و عمیق‌تر خواهند شد و در نهایت یک روز فکر جدایی بر سر یکی از زوج‌ها خطور می‌کند. این حکایت بسیاری از کسانی است که در ازدواج دچار شکست می‌شوند، اما افراد بعد از خاتمه ماجرا، وقتی در تنهایی خود فکر می‌کنند متوجه خواهند شد که صبر و کاهش خودپسندی مانع از وقوع چنین شکست‌هایی در زندگی‌شان خواهد شد.
منبع: روزنامه جام جم /س
 
چرا حلقه ازدواج ؟ چرا دست چپ ؟
میدانید چرا حلقه ازدواج را در سمین انگشت دست چپ میگذارند ؟ یونانیها ورومیان باستان معتقد بودند یک سیاهرگ یا عصب این انگشت را به قلب مرتبط میکند و دقیقا به بخشی از قلب که مرکز احساسات وعواطف است راه دارد بهمین دلیل اگر حلقه ازدواج در این انگشت باشد شور واحساس عاشقانه همواره جاری خواهد بود
چرا استفاده از طلا برای مردان حرام است و برای زنان جایز و گاهی مستحب؟
اسلام در مورد استفاده از انواع زینیت ها مانند تمام موارددیگر حدّ اعتدال را برگزیده است. نه مانند برخی از مکتب ها و مسلک ها که می پندارند استفاده از زینیت ها و تجملات (هر چند به صورت معتدل باشد) مخالف زهد و پارسایی است و نه مانند تجمّل گرایان که غرق در زینت و تجمّل می شوند و تن به هر گونه عمل ناروایی برای رسیدن به این هدف نامقدس می دهند. اگر روح و جسم انسان مد نظر قرار گیرد، تعلیمات اسلام در این زمینه درست هماهنگ ویژگی های روح انسان و جسم او است. بنابراین نمی توانیم فلسفة احکام را چنان که باید، بیان کنیم و چه بسا در مواردی اصلاث حکمت حکم را درک نکنیم امّا به طوراجمال و با توجه به حکمت های بیشتر احکام می دانیم و معتقدیم که در همة احکام شریعت اسلام،‌مصالحی منظور شده است که باید رد مقام تسلیم به آن ها عمل کنیم و به آن چه حکمتش ناشناخته است،‌همانند آنچه حکمتش شناخته است،‌عمل کنیم.
در مورد تزیّن مرد به طلا این حکمت مهم وجود دارد که در مردان گرایش به زینت رواج پیدا نکند. شاید برخی از چیزهایی که برای زنان زینت محسوب می شوند، برای مردان زینت نباشند. از این رو مردان از آن به عنوان عامل فخر فروشی و تکبّر استفاده می کنند، که اسلام آن را نهی نموده است،‌تا مردان به زینت های غیر منطقی وغیر معقول روی نیاورند، بلکه به کمال جویی و معنویت گرایش یابند.
از سوی دیگر مبانی علمی ضرر و زیان استعمال طلا برای مردان را اثبات نموده است. شاید علت حرمت استفادة طلا برای مردان همان عوامل باشد که عمل اثبات نموده است. شهید دکتر سید رضا پاک نژاد در کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص) مطلب زیبایی در این باره بیان می کند و می گوید:"آنچه از جنس طلا تا کنون مورد توجه محافل پزشکی و بهداشتی قرار گرفته، آلوده بودن آلات تزیینی از جنس طلا به موارد رادیو آکتیو می باشد که اخیراً آلودگی مخصوصاً حلقه های طلا به فرآورده های "رادون" تأیید گردیده است.
انالیز حلقه ها نشان می دهد که اکتیویته و فعالیت آن به علت وجود فرآورده های تجزیه رادون یعنی رادیوم d و e با نیمه عمر 20 سال که اشعه "بتا" صاعد می کند بوده است. رادون 222 یک گاز بی اثر می باشد که از عنصر رادیو 226 حاصل می شود.
گاز مذکور در لوله نازک طلایی تحت فشار قرار داده، به شکل دانه هایی برای کشاتن در غدّه ها به کار می رود. رادیوم d با سرب 210 و رادیوم e با بیسموت 210 فرآورده های مهم تجزیه (رادون) هستند که روی طلا رسوب کرده و می تواند سال ها سبب واکنش های جلدی سطحی شود. اخیراً یکی دو کارخانه مجهز طلا را قبل از شکل دادن از نظر رادیو اکتیویته امتحان می کنند و فقط نوعی از طلا، سوای نوع دیگر را قابل تحمگل برای پوست اعلام می دارند.
ممکن است سؤال شود:ایا حلقه طلا که به واکنش رادیاسیون مشکوک است، در مرد فقط واکنش می دهد یا زن را نیز مرود زیان و خطر قرار می دهد؟باید گفت:بر زن نیز اثر آن را گزارش کرده و آن چه را من می توانم به عنوان سؤال مطرح سازم، این [است] که:اخیراً مقدار ناچیزی طلا در موی زنان یافته اند.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رسول شجاعی فرد ( چهارشنبه 90/1/24 :: ساعت 10:54 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انفجار شهاب سنگ با موشک روسی/ تصاویر
دروغ بزرگ بی بی سی برملا شد
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 50
>> مجموع بازدیدها: 151083
» درباره من

به وبلاگ بچه های سمل خوش اومدید

» پیوندهای روزانه

اداره کل هواشناسی استان بوشهر [4]
سایت خبری تابناک
منطقه ویژه اقتصادی عسلویه "حتما ثبت نام کنید" [12]
بانک صوت و فیلم مذهبی [5]
پخش زنده مکانهای مذهبی [4]
سایت خبری ایران و جهان [1]
پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت العظمی مکارم شیرازی [22]
سایت نیاز روز [12]
ورود به وب سایت روستای گلنگون [59]
ترفندهای کامپیوتری [12]
[آرشیو(10)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
10غذا برای تقویت هوش . 20 واقعیت جالب درباره مغز . 22بهمن . 8 عادت بد که بعد از ازدواج باید ترک کنید! . magnon.parsiblog.com : منبع . از کجا بفهمیم کسی دارد دروغ می‌گوید؟ . ازدواج.تبیان.قبل از ازدواج.سوالات خواستگاری.خواستگاری . برای کسانی که میخوان در مطالعه تمرکز داشته باشن. . بی بی سی . ترفند . تمام انسانها دارای GPS هستند . خدا.وجود خدا.اثبات وجود خدا . خطاهای مودم . خوراکیهایی که برای تقویت چشم مفید هستند . داروهای گیاهی مفید . درخت شگفت انگیز قلمرو حیوانات منبع:/www.pix2pix.org . دروغ بی بی سی . دریاب . راز موفقیت . راهپیمایی . سمل . سمل.دیزاشکن.سد . شعر جالبیه . شعر عاشقانه . شعر.زیبا . شهرام همایون . شیعه و سنی . عکسهای تاریخی ایران . عکس های زیبا از طبیعت ایران . قرآن . قرب الهی . مرجع تقلید.دلایل قرآنی مرجع تقلید . معجزه های قرآن . معزجات قرآنی . منع گفته های ناب:http://www.atregoleyas.com/ . منم آن گمراه گناهکار و..... . مهدی(عج).شعر امام زمان . هفت نظریه علمی که می تواند پایان جهان را پیش بینی کند! . وحدت . ولایت فقیه .
» آرشیو مطالب
آبان 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 89
مرداد 89
مهر 89
آذر 89
بهمن 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
شهریور 91
دی 90
بهمن 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
.: شهر عشق :.
عکس های عاشقانه
عدالت جویان نسل بیدار
شش گوشه
دکتر علی حاجی ستوده
تبادل لینک رایگان9رنگ
یه دنیا یه سمل
یه بوشهر یه سمل
سمل ، دیار عاشقان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان







» طراح قالب