سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، پاکترین مردم در خلق و خوی وکم طمعترین آنان در خلقت و طبیعت اند .و مرکّب آنان برتر از خون شهیدان است [امام علی علیه السلام]
به وبلاگ بچه های سمل خوش اومدید
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» یک ازدواج موفق

حلقه ازدواج - حلقه نامزدی - مدل حلقه نامزدی - مدل حلقه - مدل حلقه ازدواج - نامزدی - ازدواج

یک ازدواج موفق

حلقه ازدواج - حلقه نامزدی - مدل حلقه نامزدی - مدل حلقه - مدل حلقه ازدواج - نامزدی - ازدواج



می‌گویند ازدواج یک ریسک است. یک ریسک بزرگ در زندگی که همه آدم‌ها به آن تن می‌دهند، اما چرا برخی از ازدواج خود راضی و برخی ناراضی‌اند؟ این سوال، موضوعی بسیار حساس و بحث برانگیز است. پاسخ‌های بسیاری به این سوال داده شده که نتیجه‌گیری برای رسیدن به یک فرمول منطقی را مشکل کرده است. برخی ازدواج‌ها به بن‌بست می‌رسند در حالی‌که واقعا هیچ دلیلی برای این شکست وجود ندارد و در عین حال برخی ازدواج‌ها دوام پیدا می‌کنند در حالی‌که دلایل بسیاری برای شکست آنها وجود دارد. پس بسختی می‌توان یک تئوری ثابت برای دلیل تداوم یا شکست در ازدواج پیدا کرد.

چرا فرد باید ازدواج کند؟

هنگامی‌که تصمیم به ازدواج می‌گیرید یا تحت فشار اطرافیان مجبور با ازدواج می‌شوید و البته خواستگار خوبی هم دارید، باید این سوال را از خود بپرسید، چرا می‌خواهید ازدواج کنید؟ اگر پاسخ شما این بود که نیاز به یک همراه دارید، از خود بپرسید، آیا می‌توانید با عیب‌ها و کاستی‌های یک آدم دیگر، که در همه چیز با شما شریک خواهد شد کنار بیایید؟ آیا می‌توانید با این حقیقت کنار بیایید که شاید همسر آینده‌تان مانند شما نباشد و اولویت‌های او در زندگی با اولویت‌های شما در زندگی تفاوت داشته باشد؟ متاسفانه بیشتر افراد قبل از آن‌که حتی این سوالات به ذهنشان خطور کند وارد ماجرای ازدواج می‌شوند. شما بهتر است قبل از این که فرد دیگری را وارد دنیای خود کنید پاسخ منطقی به این سوالات بدهید.

چه موقع افراد از هم جدا می‌شوند؟

این نکته توسط محققان کشف شده که در بیشتر ازدواج‌هایی که به بن بست می‌رسد، مشکل از لحظه ملاقات زن و مرد به وجود می‌آید که مربوط به پیش از ازدواج می‌شود و البته مربوط به قصور در انتخاب فرد مناسب یا درک تفاوت‌های اساسی بین دو انسان است. در مرحله اولیه افراد به حدی جذب ظاهر طرف مقابل می‌شوند که سرشت درونی او را نادیده می‌گیرند. آنها این نکته را فراموش می‌کنند یا نمی‌دانند که وقتی یک زن و مرد در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند تنها 10 در صد از رابطه بستگی به روابط فیزیکی دارد و بقیه مربوط به طرز فکر دو طرف و عکس‌العمل آنها در شرایط مختلف است و ازدواج‌هایی وجود دارد که در آنها بر سر مسائل جزیی جنگ‌های وحشتناکی به وجود می‌آید و در مقابل ازدواج‌های شادی وجود دارد که با این که تمام تصمیمات و امور مالی به عهده یکی از زوجین است باز هم هر دو خوشحال هستند. نکته این است که در این نوع ازدواج‌ها فردی که همه امور به دست اوست احساس نمی‌کند حاکم مطلق خانه است و روح و جان و مال طرف مقابل از آن اوست و علاوه بر این طرف مقابل احترام زیادی برای همسرش قائل است. این افراد به نحو احسن معنی کلمه وظیفه و احساس مسوولیت را درک کرده‌اند.

دلایل متداول پشت پرده ازدواج‌های ناموفق

انتظارات پیچیده، اعمال زور بیش از حد برای اثبات درستی گفته‌ها و کارها و فقدان درک متقابل اغلب منجر به بروز چنان زخم‌های عمیقی در رابطه می‌شود که هیچ مرحم عشقی و دلسوزی نمی‌تواند آنها را بهبود ببخشد. فقط زخم‌ها بیشتر و عمیق‌تر خواهند شد و در نهایت یک روز فکر جدایی بر سر یکی از زوج‌ها خطور می‌کند. این حکایت بسیاری از کسانی است که در ازدواج دچار شکست می‌شوند، اما افراد بعد از خاتمه ماجرا، وقتی در تنهایی خود فکر می‌کنند متوجه خواهند شد که صبر و کاهش خودپسندی مانع از وقوع چنین شکست‌هایی در زندگی‌شان خواهد شد.
منبع: روزنامه جام جم /س
 
چرا حلقه ازدواج ؟ چرا دست چپ ؟
میدانید چرا حلقه ازدواج را در سمین انگشت دست چپ میگذارند ؟ یونانیها ورومیان باستان معتقد بودند یک سیاهرگ یا عصب این انگشت را به قلب مرتبط میکند و دقیقا به بخشی از قلب که مرکز احساسات وعواطف است راه دارد بهمین دلیل اگر حلقه ازدواج در این انگشت باشد شور واحساس عاشقانه همواره جاری خواهد بود
چرا استفاده از طلا برای مردان حرام است و برای زنان جایز و گاهی مستحب؟
اسلام در مورد استفاده از انواع زینیت ها مانند تمام موارددیگر حدّ اعتدال را برگزیده است. نه مانند برخی از مکتب ها و مسلک ها که می پندارند استفاده از زینیت ها و تجملات (هر چند به صورت معتدل باشد) مخالف زهد و پارسایی است و نه مانند تجمّل گرایان که غرق در زینت و تجمّل می شوند و تن به هر گونه عمل ناروایی برای رسیدن به این هدف نامقدس می دهند. اگر روح و جسم انسان مد نظر قرار گیرد، تعلیمات اسلام در این زمینه درست هماهنگ ویژگی های روح انسان و جسم او است. بنابراین نمی توانیم فلسفة احکام را چنان که باید، بیان کنیم و چه بسا در مواردی اصلاث حکمت حکم را درک نکنیم امّا به طوراجمال و با توجه به حکمت های بیشتر احکام می دانیم و معتقدیم که در همة احکام شریعت اسلام،‌مصالحی منظور شده است که باید رد مقام تسلیم به آن ها عمل کنیم و به آن چه حکمتش ناشناخته است،‌همانند آنچه حکمتش شناخته است،‌عمل کنیم.
در مورد تزیّن مرد به طلا این حکمت مهم وجود دارد که در مردان گرایش به زینت رواج پیدا نکند. شاید برخی از چیزهایی که برای زنان زینت محسوب می شوند، برای مردان زینت نباشند. از این رو مردان از آن به عنوان عامل فخر فروشی و تکبّر استفاده می کنند، که اسلام آن را نهی نموده است،‌تا مردان به زینت های غیر منطقی وغیر معقول روی نیاورند، بلکه به کمال جویی و معنویت گرایش یابند.
از سوی دیگر مبانی علمی ضرر و زیان استعمال طلا برای مردان را اثبات نموده است. شاید علت حرمت استفادة طلا برای مردان همان عوامل باشد که عمل اثبات نموده است. شهید دکتر سید رضا پاک نژاد در کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر(ص) مطلب زیبایی در این باره بیان می کند و می گوید:"آنچه از جنس طلا تا کنون مورد توجه محافل پزشکی و بهداشتی قرار گرفته، آلوده بودن آلات تزیینی از جنس طلا به موارد رادیو آکتیو می باشد که اخیراً آلودگی مخصوصاً حلقه های طلا به فرآورده های "رادون" تأیید گردیده است.
انالیز حلقه ها نشان می دهد که اکتیویته و فعالیت آن به علت وجود فرآورده های تجزیه رادون یعنی رادیوم d و e با نیمه عمر 20 سال که اشعه "بتا" صاعد می کند بوده است. رادون 222 یک گاز بی اثر می باشد که از عنصر رادیو 226 حاصل می شود.
گاز مذکور در لوله نازک طلایی تحت فشار قرار داده، به شکل دانه هایی برای کشاتن در غدّه ها به کار می رود. رادیوم d با سرب 210 و رادیوم e با بیسموت 210 فرآورده های مهم تجزیه (رادون) هستند که روی طلا رسوب کرده و می تواند سال ها سبب واکنش های جلدی سطحی شود. اخیراً یکی دو کارخانه مجهز طلا را قبل از شکل دادن از نظر رادیو اکتیویته امتحان می کنند و فقط نوعی از طلا، سوای نوع دیگر را قابل تحمگل برای پوست اعلام می دارند.
ممکن است سؤال شود:ایا حلقه طلا که به واکنش رادیاسیون مشکوک است، در مرد فقط واکنش می دهد یا زن را نیز مرود زیان و خطر قرار می دهد؟باید گفت:بر زن نیز اثر آن را گزارش کرده و آن چه را من می توانم به عنوان سؤال مطرح سازم، این [است] که:اخیراً مقدار ناچیزی طلا در موی زنان یافته اند.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رسول شجاعی فرد ( چهارشنبه 90/1/24 :: ساعت 10:54 عصر )
»» امام زمان کجاست؟

 

 

موضوع محل اقامت و سکونت امام مهدی(عج) در زمان غیبت نیز از موضوع‌هایی است که ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول داشته است و معمولاً در مجالس مهدوی، در این باره پرسش می‌شود. پیش از پاسخ‌گویی به این پرسش، یادآوری این نکته ضروری است که برای غیبت امام مهدی(عج) دو معنا قابل تصور است:(?)
نخست ـ ناپیدا بودن امام؛ یعنی اینکه در دوران غیبت، جسم حضرت از دیدگان مردم پنهان است. آن حضرت، مردم را می‌بیند و از حال آنها باخبر می‌شود، ولی کسی توان دیدن ایشان را ندارد.
دوم ـ ناشناس بودن امام؛ در این فرض، آن حضرت در طول زمان غیبت در میان مسلمانان حضور دارد و با آنها روبه‌رو می‌شود، ولی کسی او را نمی‌شناسد و به هویت واقعی‌اش پی نمی‌برد.
بحث از محل اقامت و سکونت امام مهدی(عج) در زمان غیبت، در هر دو فرض مطرح می‌شود، ولی به نظر می‌رسد در فرض دوم این موضوع کمتر جای بحث دارد و آن حضرت با مخفی داشتن هویت خود، در هرکجا که بخواهد می‌تواند زندگی کند.
درباره محل اقامت امام مهدی(عج) روایت‌های گوناگونی وجود دارد که با توجه به آنها محل‌های اقامت آن حضرت را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

 

الف) محل‌های دوردست و ناآشنا

در برخی روایت‌ها، محلی خاص برای اقامت امام مهدی(عج) تعیین نشده و جایگاه ایشان، بیابان‌ها و کوه‌ها و مکان‌های دوردست و محل‌هایی است که هیچ‌کس از آن آگاهی ندارد.(?)
برای مثال امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «و هیچ‌کس از دوست و بیگانه، از جایگاهش آگاهی نمی‌یابد مگر همان خدمتگزاری که به کارهای او می‌رسد».(?)

ب) محل‌های خاص و شناخته‌شده

در برخی روایت‌ها، از مکان‌های خاص به‌عنوان اقامتگاه امام عصر(عج) یاد شده است که می‌توان به این موارد اشاره کرد:

یک ـ مدینه

در روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام نقل شده است که آن حضرت در پاسخ پرسش راوی که پرسیده بود: «اگر حادثه‌ای برای شما روی دهد، سراغ فرزندتان را از کجا بگیرم؟» می‌فرماید: «مدینه».(?)

دو ـ کوه رضوی

برخی روایات، کوه رضوی در نزدیکی مدینه را پناهگاه و اقامتگاه امام عصر علیه السلام معرفی کرده‌اند. عبدالله مولی آل‌سام می‌گوید: به همراه ابی عبدالله [امام صادق علیه السلام] از مدینه خارج شدیم. زمانی که به روحاء [اطراف مدینه] رسیدیم، آن حضرت دقایقی نگاهش را به کوهی که در آن منطقه بود، دوخت و آنگاه فرمود: این کوه را می‌بینی؟ این کوه، رضوی نام دارد و از کوه‌های فارس است؛ چون ما را دوست داشت خداوند، آن را به‌سوی ما منتقل کرد. در آن، همه درخت‌های میوه‌دار وجود دارد و در دو مرحله، پناهگاهی خوب برای خائف [امام زمان] است. آگاه باش که برای صاحب این امر دو غیبت است که یکی از آنها کوتاه و دیگری بلند است.(?)
در دعای ندبه نیز از این مکان نام برده شده است.(?)

سه ـ ذی‌طوی

ذی‌طوی نام کوهی در اطراف مکه است. در روایتی که ازامام محمدباقر علیه السلام نقل شده، چنین آمده: «صاحب این امر صاحب الزمان را در یکی از دره‌ها غیبتی است. [در این حال، آن حضرت] با دست به ناحیه ذی‌طوی اشاره کرد».(?)
در دعای ندبه نیز به نام این مکان و همچنین کوه رضوی اشاره شده است.(?)

ج) در میان مردم

دسته سوم از روایات، مانند دسته اول، از مکان خاصی نام نمی‌برند و از آنها استفاده می‌شود که امام مهدی علیه السلام به‌صورت ناشناس در میان مردم زندگی می‌کند. در روایتی که از امام صادق علیه السلام نقل شده است. دراین زمینه چنین می‌خوانیم:
چگونه این مردم این موضوع را انکار می‌کنند که خداوند با حجتش همان‌گونه رفتار می‌کند که با یوسف رفتار کرد؟ همچنین چگونه انکار می‌کنند که صاحب مظلوم شما ـ همان که از حقش محروم شده و صاحب این امر [حکومت] است ـ در میان ایشان رفت و آمد می‌کند، در بازارهایشان راه می‌رود و بر فرش‌های آنها قدم می‌نهد،ولی او را نمی‌شناسند، تا زمانی که خداوند به او اجازه دهد که خودش را معرفی کند؛ چنان‌که به یوسف اجازه داد. آن زمان که برادرانش از او پرسیدند: آیا تو یوسف هستی؟ پاسخ دهد که آری من یوسف هستم.(?)
به نظر می‌رسد میان این سه دسته روایت، تعارض وجود ندارد و آن حضرت بسته به شرایط و موقعیت‌های مختلفی که پیش می‌آید، زندگی به‌صورت ناشناس در میان مردم، یا اقامت در مکان‌هایی چون مدینه منوره، یا دوری گزیدن از مردم و اقامت در مناطق دوردست را انتخاب می‌کند. به بیان دیگر، براساس دومین معنایی که برای غیبت قابل تصوراست، یعنی ناشناس بودن امام مهدی(عج)، آن حضرت الزامی برای اقامت در محلی خاص یا دوردست ندارد و می‌تواند به‌صورت طبیعی در میان مردم زندگی کند. البته ممکن است رعایت مصالحی دیگر، آن حضرت را وادار کند که براساس سفارش پدر بزرگوارش، کوه‌ها و بیابان‌ها را برای اقامتگاه خود برگزیند.
بدیهی است که اگر قرار باشد آن حضرت به‌صورت ناشناس در میان مردم زندگی کند، مکان‌هایی چون مدینه منوره در کنار قبر جد بزرگوارش، بهترین مکان خواهد بود.

پی نوشت ها :

?ـ معرفت امام زمان ، ج ? ، صص ??? ـ ??? .
? ـ شیخ طوسی ، کتاب الغیبه ، ص ????
?ـ نعمانی ، کتاب الغیبه ، ص ??? ، ح ??
?? الکافی، ج ?، ص ???، ح ??
?? شیخ طوسی، کتاب الغیبة، ص ????
?? بحار الانوار، ج ??، ص ????
?? نعمانی، کتاب الغیبة، ص ????
?? همان، ص ????
??همان،ص????

منبع:نشریه گلبرگ،شماره????



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رسول شجاعی فرد ( جمعه 90/1/5 :: ساعت 1:37 صبح )
»» راه شکست آسان ابلیس

امام امیرالمؤمنین (علیه السلام) مى‏فرماید:

«صافوا الشیطان بالمجاهدة و اغلبوه بالمخالفة، تزکو انفسکم و تعلو عند الله درجاتکم‏» ” ?

راه تشخیص شکست و پیروزى در جهاد اصغر روشن و آسان است، اما نشانه تشخیص پیروزى و شکست در نبرد با دشمن درون موافقت و مخالفت است.

اگر شیطان دستور داد و انسان را به گناهى تحریک کرد و او انجام داد و به جایى که نباید نگاه بکند، نگاه کرد، مالى را که نباید بگیرد، گرفت‏ یا سخنى را که نباید بگوید، گفت و با این که مى‏داند این کار، گناه است‏با او موافقت کرد و خواسته‏هاى او را برآورد، زمینه پیشروى او و شکست ‏خود را فراهم کرده‏است. اگر کسى دستى به گناه دراز کرد، پایى به جاى حرام گشود، و زبانى به دروغ و تهمت و افترا و مانند آن باز کرد، همان لحظه شروع گناه لحظه پیشروى شیطان است، چنانکه لحظه‏اى که دارد مقاومت مى‏کند، لحظه عقب نشینى شیطان و اسیر کردن وى است، اما وقتى کاملا گناه را ترک مى‏کند لحظه پیروزى او و شکست‏شیطان است.

شیطان مانند دزدان هراسناک به هنگام حمله آماده فرار است و آن قدر قوى نیست که در هنگام تهاجم، مقاوم باشد:

«ان کید الشیطان کان ضعیفا» “?

کید شیطان همیشه ضعیف بوده و هست و این اختصاص به زمان معینى ندارد; زیرا تعبیر «کان‏» در این آیه، دلالت‏بر استمرار مى‏کند. از اول هم شیطان در برابر عقل و وحى الهى ضعیف بود. بنابراین، اگر کسى در جنگ با شیطان شکست‏بخورد، در حقیقت در جنگ با دشمنى ضعیف شکست‏خورده و باید خیلى ضعیف النفس باشد تا دشمنى ضعیف او را شکست دهد.

حال اگر دشمن، ضعیف است چرا به این نبرد، جهاد اکبر گفته‏اند؟

پاسخ این است که چون میدان جهاد با شیطان و ابزار اغواى او، یعنى هواى نفس بسیار وسیع است و غنیمت ‏یا غرامتى که در این جنگ نصیب یا دامنگیر انسان مى‏شود بسیار مهم است. هر جنگى در جهان طبیعت رخ دهد هم غنیمتهایش محدود است و هم غرامتهایش، ولى غنیمتهاى جهاد با شیطان و نفس اماره نامحدود و غرامتهایش نیز جبران‏ناپذیر است; زیرا انسان در نبرد با شیطان، یا شرف و شرع را حفظ مى‏کند یا آنها را از دست مى‏دهد، از این جهت جنگ، جنگ اکبر است و براى انسانى که ورزیده نیست، جنگ با دشمن درون، گرچه ضعیف باشد، دشوار است. و گرنه به لحاظ دشمن اگر سنجیده شود، جنگ، بزرگى نیست. انسانى که عقل دارد و به وحى تکیه کرده و به رکن وثیق عنایت الهى وابسته شده شکست نمى‏خورد.

مبلغان الهى، تنها از خدا هراسناکند. پس اگر شیطان خواست کسى را تهدید، و با وعید مرعوب کند، او مى‏گوید: من فقط از خدا مى‏ترسم، نه از غیر او

از این رو امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) فرمود: شما در برابر شیطان صف‏آرایى کنید. مسائل علمى و برهانى را در جبهه مغالطات و ترس از خدا را در جبهه تهدید او و ترس از دنیا و امید به وعده و بهشت الهى را در جبهه زرق و برق فریباى شیطانى قرار بدهید; یعنى او از سه راه، حمله مى‏کند پس شما هم در سه جبهه دفاع کنید.

او براى این که کسى را فریب داده بگوید، قیامت و پیغمبرى نیست; بلکه محدوده هستى همین طبیعت است، مغالطه‏هاى وهمى را ردیف مى‏کند! و شما در جبهه فکرى در برابر مغالطه‏هاى وهمى او خود را به براهین عقلى مسلح کنید، تا با آن از مغالطه‏هاى وهمى شیطان برهید و این، کارى فکرى است.

در جبهه دوم، شما را از بسیارى از امور مى‏ترساند. شما هم در مقابل بگویید من اگر براى ترس وهمى، تن به تباهى بدهم، جهنم را چه کنم؟ من که باید بترسم، فقط از جهنم و عذاب خدا مى‏ترسم نه از غیر او، چنانکه ذات اقدس اله مى‏فرماید:

«الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله‏» ” ?

مبلغان الهى، تنها از خدا هراسناکند. پس اگر شیطان خواست کسى را تهدید، و با وعید مرعوب کند، او مى‏گوید: من فقط از خدا مى‏ترسم، نه از غیر او.

در جبهه سوم، شیطان اگر بخواهد کسى را با زرق و برق فریب دهد، این شخص مى‏گوید من فقط به رزق الهى امیدوارم; نه این که بر زرق و برق شیطانى تکیه کنم. بنابراین، جاهل و نیز عالم غیر مهذب، زود فریب مى‏خورد. تنها گروهى موفقند که دو رکن اساسى عقل عارف و نفس عزوف را تحصیل کرده باشند:

«لا یزکو عند الله سبحانه الا عقل عارف و نفس عزوف‏» ” ?

شایان ذکر است که گر چه کید زنان در قرآن کریم به وصف بزرگى موصوف شد:

«…ان کیدکن عظیم‏» ” ?

لیکن هر عظیمى در قیاس با عنایت پروردگار بزرگ، حقیر و زبون است از این رو هم کید شیطان جنى و هم کید شیطان انسى با اعتماد بر لطف خداوند، ضعیف و اندک است.
امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) فرمود: شما در برابر شیطان صف‏آرایى کنید. مسائل علمى و برهانى را در جبهه مغالطات و ترس از خدا را در جبهه تهدید او و ترس از دنیا و امید به وعده و بهشت الهى را در جبهه زرق و برق فریباى شیطانى قرار بدهید; یعنى او از سه راه، حمله مى‏کند پس شما هم در سه جبهه دفاع کنید

سرباز شیطان

شیطان، نخست، ماموریت دارد در حد وسوسه عده‏اى را به گناه دعوت کند; اما اگر انسان دعوت او را پذیرفت و به گناه آلوده شد، به تدریج مسموم مى‏شود و تحت ولایت او قرار مى‏گیرد و شیطان در جهاد اکبر بر او پیروز مى‏شود و در نتیجه او را جزو ستاد و سپاه خود قرار مى‏دهد; چنانکه در قرآن آمده است:

«و اجلب علیهم بخیلک و رجلک‏» ” ?

بر اساس همین بیان قرآنى، امام صادق (علیه السلام) درباره گناهکاران مى‏فرماید:

«اذا اخذ القوم فی معصیة الله فان کانوا رکبانا، کانوا خیل ابلیس و ان کانوا رجالة کانوا من رجالته‏» ” ?

آنان اگر سوارند، از واحدهاى سواره نظام شیطان و اگر پیاده‏اند، از واحدهاى پیاده نظام او هستند. از همه بدتر، عالم بى‏عمل است; قرآن کریم مى‏فرماید:

«یا ایها الذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون‏» ” ?

مقت و عذاب خدا نسبت‏به عالم بى‏عمل و واعظ غیرمتعظ، زیاد است. چنانکه در حدیث نورانى امام باقر (علیه السلام) آمده است: کسى که مردم را به عدالت و فضیلت و تقوا دعوت کند و خود، عادل نباشد، حسرتش در قیامت، زیاد و مشمول آیه:

«یا حسرتى على ما فرطت فى جنب الله‏» ” ?

است و اظهار تاسف مى‏کند که چرا من در مورد فرمان خدا تقصیر و کوتاهى کردم:

«ان اشد الناس حسرة یوم القیامة الذین وصفوا العدل ثم خالفوه و هو قول الله…» ” ??

منبع: تفسیر موضوعی قران، جلد ??، آیت الله جوادی آملی

پی نوشت ها:

?-?شرح غررالحکم، ج ?، ص ???

?- سوره نساء، آیه ??

?- سوره احزاب، آیه ??

?- شرح غررالحکم، ج ?، ص ???

?- سوره یوسف، آیه ??

?- سوره اسراء، آیه ??

?- محاسن برقى، ج ?، ص ???

?- سوره صف، آیات ? ?

?- سوره زمر، آیه ??

??- محاسن برقى، ج ?، ص ???

برگرفته از سایت:http://shiaha.com



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رسول شجاعی فرد ( جمعه 90/1/5 :: ساعت 12:56 صبح )
»» عیدتان مبارک سال خوبی داشته باشید

سلام کاربران گرامی سال نو رو بهتون تبریک عرض میکنم سال خوبی رو براتون آرزو دارمگل تقدیم شما

روایت های اسلامی درباره نوروز

آورده اند که در زمان حضرت رسول (ص) در نوروز جامی سیمین که پر از حلوا بود برای پیغمبر هدیه آوردند و آن حضرت پرسید که این چیست؟ گفتند که امروز نوروز است. پرسید که نوروز چیست؟ گفتند عید بزرگ ایرانیان. فرمود: آری، در این روز بود که خداوند عسکره را زنده کرد. پرسیدند عسکره چیست؟ فرمود عسکره هزاران مردمی بودند که از ترس مرگ ترک دیار کرده و سر به بیابان نهادند و خداوند به آنان گفت بمیرید و مردند. سپس آنان را زنده کرد وابرها را فرمود که به آنان ببارند از این روست که پاشیدن آب در این روز رسم شده. سپس از آن حلوا تناول کرد و جام را میان اصحاب خود قسمت کرده و گفت کاش هر روزی بر ما نوروز بود.

و نیز حدیثی است از معلی بن خنیس که گفت: روز نوروز بر حضرت جعفر بن محمد صادق در آمدم گفت آیا این روز را می شناسی؟ گفتم این روزی است که ایرانیان آن را بزرگ می دارند و به یکدیگر هدیه می دهند. پس حضرت صادق گفت سوگند به خداوند که این بزرگداشت نوروز به علت امری کهن است که برایت بازگو می کنم تا آن را دریابی. پس گفت: ای معلی ، روز نوروز روزی است که خداوند از بندگان خود پیمان گرفت که او را بپرستند و او را شریک و انبازی نگیرند و به پیامبران و راهنمایان او بگروند. همان روزی است که آفتاب در آن طلوع کرد و بادها وزیدن گرفت و زمین در آن شکوفا و درخشان شد. همان روزی است که کشتی نوح در کوه آرام گرفت. همان روزی است که پیامبر خدا، امیر المومنین علی (ع) را بر دوش خود گرفت تا بت های قریش را از کعبه به زیر افکند. چنان که ابراهیم نیز این کار را کرد. همان روزی است که خداوند به یاران خود فرمود تا با علی (ع) به عنوان امیر المومنین بیعت کنند. همان روزی است که قائم آل محمد (ص) و اولیای امر در آن ظهور می کنند و همان روزی است که قائم بر دجال پیروز می شود و او را در کنار کوفه بر دار می کشد و هیچ نوروزی نیست که ما در آن متوقع گشایش و فرجی نباشیم، زیرا نوروز از روزهای ما و شیعیان ماست.

پیدایش جشن نوروز

جشن نوروز را به نخستین پادشاهان نسبت می دهند. شاعران و نویسندگان قرن چهارم و پنجم هجری چون فردوسی، عنصری، بیرونی، طبری و بسیاری دیگر که منبع تاریخی و اسطوره ای آنان بی گمان ادبیات پیش از اسلام بوده ، نوروز را از زمان پادشاهی جمشید می دانند.

در خور یادآوری است که جشن نوروز پیش از جمشید نیز برگزار می شده و ابوریحان نیز با آن که جشن را به جمشید منسوب می کند یادآور می شود که : «آن روز که روز تازه ای بود جمشید عید گرفت؛ اگر چه پیش از آن هم نوروز بزرگ و معظم بود».

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رسول شجاعی فرد ( جمعه 90/1/5 :: ساعت 12:50 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انفجار شهاب سنگ با موشک روسی/ تصاویر
دروغ بزرگ بی بی سی برملا شد
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 9
>> بازدید دیروز: 12
>> مجموع بازدیدها: 150876
» درباره من

به وبلاگ بچه های سمل خوش اومدید

» پیوندهای روزانه

اداره کل هواشناسی استان بوشهر [4]
سایت خبری تابناک
منطقه ویژه اقتصادی عسلویه "حتما ثبت نام کنید" [12]
بانک صوت و فیلم مذهبی [5]
پخش زنده مکانهای مذهبی [4]
سایت خبری ایران و جهان [1]
پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت العظمی مکارم شیرازی [22]
سایت نیاز روز [12]
ورود به وب سایت روستای گلنگون [59]
ترفندهای کامپیوتری [12]
[آرشیو(10)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
10غذا برای تقویت هوش . 20 واقعیت جالب درباره مغز . 22بهمن . 8 عادت بد که بعد از ازدواج باید ترک کنید! . magnon.parsiblog.com : منبع . از کجا بفهمیم کسی دارد دروغ می‌گوید؟ . ازدواج.تبیان.قبل از ازدواج.سوالات خواستگاری.خواستگاری . برای کسانی که میخوان در مطالعه تمرکز داشته باشن. . بی بی سی . ترفند . تمام انسانها دارای GPS هستند . خدا.وجود خدا.اثبات وجود خدا . خطاهای مودم . خوراکیهایی که برای تقویت چشم مفید هستند . داروهای گیاهی مفید . درخت شگفت انگیز قلمرو حیوانات منبع:/www.pix2pix.org . دروغ بی بی سی . دریاب . راز موفقیت . راهپیمایی . سمل . سمل.دیزاشکن.سد . شعر جالبیه . شعر عاشقانه . شعر.زیبا . شهرام همایون . شیعه و سنی . عکسهای تاریخی ایران . عکس های زیبا از طبیعت ایران . قرآن . قرب الهی . مرجع تقلید.دلایل قرآنی مرجع تقلید . معجزه های قرآن . معزجات قرآنی . منع گفته های ناب:http://www.atregoleyas.com/ . منم آن گمراه گناهکار و..... . مهدی(عج).شعر امام زمان . هفت نظریه علمی که می تواند پایان جهان را پیش بینی کند! . وحدت . ولایت فقیه .
» آرشیو مطالب
آبان 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
اردیبهشت 89
مرداد 89
مهر 89
آذر 89
بهمن 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
شهریور 91
دی 90
بهمن 91

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
.: شهر عشق :.
عکس های عاشقانه
عدالت جویان نسل بیدار
شش گوشه
دکتر علی حاجی ستوده
تبادل لینک رایگان9رنگ
یه دنیا یه سمل
یه بوشهر یه سمل
سمل ، دیار عاشقان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان







» طراح قالب